Contact? Hebben we graag!

Wij zijn The Hospitality Firm, dé partner voor horeca-ondernemers, omdat wij graag mee-ondernemen. Waarom? Het zit nou eenmaal in ons DNA, we zijn vakgekken! De horeca is een ambacht waarin ondernemers constant bezig zijn, veelal met de operationele kant van de onderneming. En terecht, want dat is ook waar je de gasten een maximale beleving wil laten ervaren.
 

thf bedrijfselementenVolgens ons zijn er vier bedrijfsonderdelen die de fundering vormen van de onderneming: de operatie, de mensen in het team, de marketing en de financiële huishouding. Deze vier gebieden zijn voor ons altijd het uitgangspunt binnen onze dienstverlening. De elementen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en oefenen voortdurend invloed op elkaar uit. Daarom werken we altijd in relatie tot de bedrijfsonderdelen en in het belang van de doelstellingen. Juist de doelstellingen zijn voor iedere ondernemer op inhoud anders. Een startende ondernemer heeft andere prioriteiten in vergelijking tot bijvoorbeeld een ondernemer die al meerdere zaken heeft. In elke fase van het ondernemerschap kunnen we ondersteunen. Van concept-creatie, een sterk bedrijfsplan realiseren, tot en met het ondersteunen bij één of meerdere bedrijfsonderdelen in de praktijk.
 


 

Creatie

We ontwikkelen sterke horeca-concepten.

Plannen

We maken efficiënte bedrijfsplannen.

Uitvoering

Solide plannen voeren we samen uit.

Afbeeldingen website3...Horeca-concepten bouwen we "from scratch", rondom de gewenste operationele ambities van jou als ondernemer. Met elkaar brengen we eerst de kaders in kaart en krijgen we een goed idee van wat je doelstellingen zijn. Vervolgens gaan we met veel creativiteit aan de slag om de ideeën vorm te geven in een totaalconcept. Het concept omvat een grafische vormgeving van de operationele uitgangspunten. Denk hierbij aan de inrichting van de zaak, mogelijke routing, samenstelling van het assortiment met een eerste prijscalculatie, look & feel van de presentatie, moodboards om sfeer weer te geven en een eerste aanzet van de teamsamenstelling. Wanneer er nog geen concrete locatie beschikbaar is, kunnen we op basis van het concept de meest geschikte locatie vinden waar we met elkaar het concept kunnen realiseren. 


Afbeeldingen website2.Wanneer er eenmaal een sterk concept staat, kunnen we een bedrijfsplan maken waarin we het concept tot in detail uitwerken. Dat doen we altijd op basis van de samenhang van de bedrijfsonderdelen operatie, de mensen, marketing en financieel. Het concept wordt hierdoor een sterk verhaal, een uitvoerbaar plan, dat gebruikt kan worden om interne en externe partijen te informeren, het verkrijgen van financiële ondersteuning en/of voor het aanvragen van de noodzakelijke vergunningen. Het uitschrijven van een plan kan een tijdrovende klus zijn, omdat het je uitdaagt om in een beginnende fase al over belangrijke details na te denken. Maar juist dit zorgt ervoor dat je veel uitdagingen in een vroeg stadium kan tackelen en beslagen ten ijs komt. Vanuit The Hospitality Firm hebben wij een goede structuur voor een bedrijfsplan beschikbaar en de nodige ervaringen met het schrijven ervan.

Afbeeldingen website2..Het bedrijfsplan is de basis voor het realiseren van het concept. Het geeft een realistisch tijdspad van de planning en een houvast zodat niets over het hoofd wordt gezien. Samen met betrokken partners, zoals een aannemer, interieurbouwer, en alle leveranciers, bouwen we letterlijk de onderneming op. Wanneer nodig, hebben we een breed netwerk aan betrouwbare partners beschikbaar waarmee we vlot en efficiënt samenwerken. En als dan de zaak echt af is, kunnen we gasten ontvangen. Ook in de uitvoering kunnen we van toegevoegde waarde zijn, zodat je als ondernemer er niet alleen voor staat. We zijn graag je sparringpartner en helpen met veel plezier aan een rendabele bedrijfsvoering. Vanzelfsprekend zijn we er niet alleen voor nieuwe horeca-concepten. Ook voor bestaande horeca-bedrijven bieden we uitkomst in het optimaliseren van de operatie, teamsamenstelling, marketing en financiële resultaten.

Binnen de operatie kijken we naar de huidige situatie en de gewenste doelen. Kernwoorden zijn efficiëntie, effectiviteit en vernieuwing. Hoe is de huidige inrichting en uitstraling van je concept? Hoe verlopen de verschillende processen zoals inkoop, communicatie en gastcontact? Hoe is de samenwerking met je leveranciers, de buurt en partners? Wij kunnen hier met een frisse blik naar kijken en onze concrete adviezen implementeren.  

Je mensen maken het verschil! Heb je een stabiel team? Behandelen ze de gasten zoals jij dat graag ziet? Hoe is de sfeer onderling? Zitten je medewerkers zowel op het werk als privé lekker in hun vel? Zijn ze daadwerkelijk tevreden met hun werkzaamheden en ontwikkelmogelijkheden? Allerlei vraagstukken waar wij je bij kunnen helpen.

     

Hoe zorg je ervoor dat de mensen je zaak weten te vinden en dat je elke dag vol zit? Bij marketing gaat het over je positionering. Is jouw huisstijl nog up to date? Gebruik je de juiste communicatiekanalen? Weet je wat de markt doet en wat er zich in de buurt afspeelt? Speel je in op de wensen en behoeftes van je gasten en kan je die zelfs overtreffen? Voor marketing inzichten ben je bij The Hospitality Firm aan het juiste adres.

 

Voor alle drie de elementen geldt dat het moet passen binnen de financiële mogelijkheden van de onderneming. Ben je cijfermatig sterk? Heb je alle financiële zaken op orde? Een investeringsbegroting, financieringsplan of een exploitatiebegroting zijn essentieel. Je kan het aan ons overlaten, zodat jij je kan richten op de dingen die je echt leuk vindt om te doen.

 


 

Als je het niet simpel kan uitleggen, begrijp je het zelf niet goed genoeg. - Albert Einstein -

We ontmoeten je graag!

Zin in koffie?
 

Mail ons